Фул-тайм або Як організувати день копірайтеру?

Чи знайоме вам відчуття, що 24 години в добі — замало? Блокнот зі списком справ на день вже написаний. В голові — чітка структура, як побудувати свій ідеальний день. Там точно є місце не лише ідеям та текстам, а й каві, музиці, прогулянці. А щось не клеїться за схемою «Зроби сам» і все тут! Що ж робити?
Що таке фул-тайм та парт-тайм?
Звісно, ці терміни запозичені з англійської мови, і означають вони «повний час» або «частину часу». Професія копірайтера — одна з небагатьох професій, котра дозволяє вибирати: працювати вам повний робочий день, півдня чи лише кілька годин в день. Дуже часто на сайтах вакансій ви бачили копірайтер в штат (фул тайм), на неповний робочий день (парт тайм). Там вказано було, скільки тисяч знаків вам доведеться писати або ж уточнювали, що розмір платні буде залежати лише від кількості написаного. Останній приклад — це і є парт-тайм.
- В умовах повного робочого дня (фул-тайм) ви, як правило, працюєте в офісі. Перед вами ставлять завдання на день-тиждень-місяць. Тоді з одного боку вам буде легше, адже роль наглядача за вашою роботою буде виконувати безпосередній керівник. Не написали текст вчасно — не відправили контент-менеджеру, не відправили контент-менеджеру — затримали дизайнера з макетом, затримали дизайнера — зірвали дедлайн, приміром. Совість перед реальними людьми (вашою командою) в офісі буде завжди перемагати, і ви просто муситимете встигати все вчасно. Тому дистанційно на повний робочий день копірайтерів шукають не надто часто.
- В умовах неповного робочого дня (парт-тайм) у вас, як правило, є можливість працювати з дому. Ви, звісно, також маєте список завдань на певний період часу, але ви більш вільні у своїй організації роботи. Ви можете зробити це будь-як і будь-коли (хоч писати в 12 ночі та з 3 чашками кави перед монітором), головне — написати та вчасно відіслати.
Як правильно організувати свій робочий час?
· Посійте звичку.
Будь-яка дія стає звичкою впродовж 21 дня. Наприклад, з вашою звичкою вранці моніторити джерела для вивчення теми, аналізувати та писати — так само. Звісно, відволікатися на кавування варто, однак відтягувати через це важливу роботу - ні. Карл Роджерсякось сказав: «Освіченими вважаються ті, кого навчили як вчитись та змінюватись». Якщо ми виробимо в собі звичку організовувати свій робочий день (неважливо, 8 годин чи 2 він має) — всі завдання будуть зроблені вчасно.
· Визначайте пріоритети.
Не існує термінових завдань, котрі не встигаєш виконати. Існує невміння розставляти пріоритети. В моєму досвіді роботи контент-редактором та копірайтером дуже часто були завдання «на вчора». Зізнаюсь чесно, в мене не завжди виходило їх робити без нервового напруження («боже-що-робити-памагітє-застрелітє»). Запитуйте у замовника-клієнта про терміни виконання всіх завдань, визначайте та розставляйте їх за пріоритетністю відразу ж: від складного до простого або навпаки. Пам'ятайте, що неправильне визначення пріоритетів у виконанні завдань спроможне «зірвати» весь ваш контент-план, а згодом і весь дедлайн компанії-замовника.
· Встановлюйте часові межі.
Якщо замовник дав вам 3 дні, аби написати статтю-огляд, не зволікайте та не відтягуйте. З одного боку — у вас пребагато часу, а з іншого — пребагато роботи. Завжди розподіляйте завдання на декілька етапів по часу. Сьогодні ви перечитайте та ознайомитеся зі всіма доступними джерелами, потрібними для майбутнього огляду, завтра надрукйте статтю, післязавтра — ще раз перечитайте та зробіть правки. Нехай час допомагає, а не підганяє вас.
І на останок. Запам'ятайте: будь-яке «не зможу» — від неправильної організації власного часу, будь-яке «не встигну» — від неправильного використання цього ж часу. Отож, живіть яскраво в режимі фул-тайм та працюйте продуктивно в режимі парт-тайм!