Чи варто копірайтеру рухатися за течією?

Ви не прочитаєте в цій статті нічого пізнавального, адже тут не буде розумних тез та термінів, які стосуються професії копірайтера, контент-редактора чи smm-менеджера. Тут будуть «хіхоньки-хахоньки» в робочому ключі та жанрі сторітелінгу. Однак тема буде близькою для багатьох із вас — пошуку персоналу & пошуку роботи.
Напрямки та течії
За весь трудовий стаж я ходила на понад 25 співбесід (насправді після 15-ти просто перестала рахувати, тому ця цифра може бути і 30). Якщо б кожну цікаву співбесіду описати в стилі сторітелінг, можна було б завести окремий блог на тему «Як риба Сайра шукала серед Акул маркетингу Щастя». Ви запитаєте в мене «Чому та Сайра не вибирала між 2 варіантами? Чому морочила собі голову і хвіст?» :-0
Ну, риби мої, це вам не житомирські шкарпетки купити у баби Валі чи китайські футболки у Ашані на сезон чи на місяць. Це:
- визначити напрямок розвитку, в якому будеш удосконалюватись, як спеціаліст;
- вийти із своєї зони комфорту та пристосуватись не лише до нових умов роботи, а й до нових керівників, у яких абсолютно різні характери;
- обрати пул обов'язків, які маєш виконувати кожен день, місяць, рік, а то й більше.
Тут справа делікатніша.
Акули-піарщики та Краби-всевмільці
- Були такі компанії, які екзаменували в декілька етапів, а їх тестові завдання були надто об'ємними. Я не просто мала написати тестове завдання із декількох підпунктів (це насправді квіточки), а скласти контент-план із міні-текстами на тиждень, приміром. Його потім використовували для розвитку якоїсь сторінки у ФБ, незалежно від того, візьмуть тебе в штат чи ні. Тобто роботодавці в будь-якому випадку нічого не втрачали, бо з-поміж усіх кандидатів та їх тестових завдань вони сміливо могли використати уже готовий контент-план на цілий місяць, ні копійки на це не витративши.
- Були такі вакансії, де я проходила детектор брехні (детектор брехні, Карл!). Уявіть собі чорну кімнату, сірі стільці та психоаналітика, який був схожий на агента FBI. Ти заходиш і вже переживаєш від самої ситуації, куди ж тебе беруть — у it-відділ seo-копірайтером чи довіреним обличчям князя Мальтійського Ордена.
- Були унікуми, що шукали спеціально навчених писак (саме писак, а не копірайтерів), котрі мали продумувати акції-розводи для населення. Всі схеми на кшталт «Купи у нас сертификат, и ты гарантировано получишь ключи от квартиры в Киеве!». Ось ця та інша «галіматья», як каже моя бабця.
- Були експерти (такі багаторукі краби, що вміли все), що всім своїм виглядом показували, що ти — шмат м'яса і тебе розтерзають справжні акули-піарщики.
- Були ті, котрі говорили про все, що завгодно, але не про саму вакансію і роботу, тим самим перевіряючи твою обізнаність у всіх сферах, дотичних з твоєю професією, та рівень IQ.
Куди пливти, рибоньки?
Загалом, раніше (років 5 тому) було веселіше. Зараз у мене зустрічі-співбесіди-консультації стримано-емоційні та не романтичніJ Чому? Люди — приємні та розумні, а ще — більш прискіпливо розглядаю, з ким спілкуватись та витрачати свій та чужий час. Жодних тобі розваг;) Однак, якщо відповідати на головне питання «Чи варто копірайтеру рухатися за течією?» хочу відповісти словами з приказки: «Риба шукає, де глибше, людина шукає, де краще». Тобто не важливо, рухаєшся ти проти течії чи за нею, пропонуєш нові ідеї та експериментуєш з новими прийомами чи, навпаки, дотримуєшся консерватизму та по повній використовуєш уже винайдені до тебе способи. Важливо лиш те, наскільки ти глибоко та професійно поринаєш у сферу, лише тоді будеш і спритною рибою, і багаторуким крабом, і досвідченою акулою.
P.S. 1. Назвіть прийоми копірайтингу, що застосовані в написанні цього тексту (окрім сторітелінгу)? 2. Чи доцільно використовувати декілька прийомів чи ні?